platí, jak se alespoň nyní ukázalo, pouze pro osobní vozy pro užitkové už výrazně méně. Právě osobní verze dodávky Renault Trafic totiž získala při posledních nárazových testech nezávislé instituce EuroNCAP pouze dvě z možných pěti hvězdiček. EuroNCAP testovala půjčoven dodávkami Červenému vrchu šest v Evropě hojně rozšířených osobních dodávek. Jedna zmíněný Renault Trafic si ze zkoušek odváží pouze dvouhvězdičkové půjčovna dodávek Červený vrch vysvědčení. Čtyři Fiat Scudo, Peugeot Expert, Citron Jumpy a Hyundai H získaly po třech hvězdičkách. A pouze Ford Transit má všech pět a Červený vrch ještě pochvalu navrch. Videa z nárazových testů na stránce euroncap.com dokazují, že při čelním nárazu čtyřicetiprocentní částí Petřiny přídě do deformovatelné překážky v rychlosti kilometrů v hodině jsou cestující na předních sedadlech podstatně hůře chráněni než v moderních osobních autech. Ostatně je to i logické dodávce prostě chybí dlouhá příď s motorem. Nejhůře při čelním střetu chrání cestující Hyundai Nejhůře při čelním střetu chrání cestující Hyundai Foto EuroNCAP Přesto se řešení nalézt dá, jak to ukázali inženýři Fordu. I za ochranu dospělých získal transit procent možných bodů, přičemž všichni ostatní ve stejné zkoušce získali od do procent bodů. Nejméně získal výrobek korejského koncernu Hyundai. Pozor na náraz zezadu V pěti ze šesti testovaných vozů opět s výjimkou Fordu by řidič i spolujezdec při čelní srážce utrpěli zranění trupu a stehen, protože ochrana těchto částí je velmi malá. Řidič i
spolujezdec na předním sedadle by se v osobních dodávkách měli velice bát nárazu zezadu. Konstrukce sedadel a opěrky hlavy v nich prakticky vůbec nechrání krční páteř. S ochranou dětských pasažerů v autosedačkách připoutaných na druhé řadě sedadel už to všech Jenerálka testovaných autech není tak zlé. Vítězem kategorie se s devíti desetinami možných bodů stal opět Ford Transit, nejhorší výsledek byl zisk procent bodů u Hyundaie. Tento vůz ovšem ještě horší celkové hodnocení zachránil relativně slušným výsledkem při zkoušce srážky s chodcem a také si po fordu připsal druhý největší počet bodů za instalované bezpečnostní asistenční systémy. Naopak na to, že nemá Na Bateriích elektronický stabilizační systém, omezovač rychlosti a připomínač nezapnutého bezpečnostního pásu se vztahuje pouze k místu řidiče, Červeným vrchem dodávek půjčení doplatil společně s výsledkem testu srážky s chodcem Renault Trafic. Za bezpečnostní asistenty získal pouze procent z možných bodů a za výsledek crash testu chodce jen procent bodů. Nicméně, v rámci objektivity je třeba dodat, že za samotný čelní náraz i boční náraz a body započítané z těchto dvou dílčích testů za ochranu předních cestujících by i Renault měl nárok na pět hvězdiček, a to přesto, půjčovnám dodávkách Červeného vrchu že testovaný vůz neměl ani airbag spolujezdce, natož airbagy boční. Přitom v Česku se tato dodávka prodává s výrazně lepší bezpečnostní výbavou. Ford je horkou novinkou V souvislosti s výsledkem konkurentů velmi vyniká hodnocení nového Fordu Transit. Poprvé v