devíti nových modelů, mezi nimiž budou i výsledky společného podniku v Indii s firmou Ashok Leylandercedes Benz Vito E Cell Elektrická dodávka směřuje do výroby komentář Aleš Sleeper Dragoun Aleš Dragoun asd.png Autocz Like Mercedes Benz uvolnil další informace o chystaném elektrickém Vitu. Prvních sto vozů vyjede podle původních předpokladů na silnice ještě letos, a to co nevidět. Vito E Cell se objevilo jako prototyp letos v únoru v San Sebastianu. Nyní jsou k dispozici fotografie dalšího odlišného vozu. Zatímco první bylo poloprosklené kombi, půjčovnám dodávkách Budějovickou teď je na řadě zaplechovaná dodávka, která už představuje produkční verzi, navíc se stylistickými změnami pro modelový rok Pod přední kapotou se místo klasických přeplňovaných vznětových čtyř a šestiválců nachází synchronní elektromotor s permanentním magnetem. Budějovická Dosahuje stálého výkonu kW, maximální je o kW vyšší první prototyp měl dle kusých, ale oficiálních údajů kW. Poskytuje točivý moment půjčovna dodávek Budějovická Nm a je napájen vodou chlazenými lithium iontovými bateriemi s nominálním napětím V a kapacitou kWh, z nichž kWh je použito pro pohon vozu. Akumulátory jsou umístěny pod podlahou, kde nahradily tradiční pohonné ústrojí. Tvoří je šestnáct modulů se články a dají se dobíjet Kačerov také z běžné sítě o napětí V, pokud není k dispozici jiná. Nabíjecí konektor se nachází místo hrdla palivové nádrže za řidičovými dveřmi, další je vpředu v motorovém prostoru, stejně jako veškerá elektronika. Baterie se mohou v zimním provozu zahřát na optimální
teplotu tzv. heater boosterem, tlačítko najde řidič na přístrojové desce. Dvanáctivoltová elektrická instalace byla kompletně půjčovnami dodávkou Budějovickou přepracována. Vitu zůstal přední pohon, pouze některé komponenty zesíleného podvozku se standardním rozvorem mm byly převzaty z verze x. Užitkový automobil ujede na jedno nabití akumulátorů, které trvá v síti V maximálně šest hodin, zhruba km. Akční rádius může být ale i vyšší, záleží na stylu jízdy řidiče. O stavu informuje jednotka SCCU Smart Charge Communication Unit, jejíž výstup je na přístrojovém panelu. Dá se ovládat, a to jak tlačítky na volantu, tak i prostřednictvím palubního počítače. Umožňuje dokonce nabíjet několik vozidel současně. reklama Největší rychlost Vita E Cell je elektronicky omezena na kmh, automobily budou operovat převážně v městském a Pankrác příměstském provozu, kde tato hodnota zcela postačuje. Mají také volný vstup do zón ve velkých městech, které jsou automobilům s Budějovické půjčovny dodávky konvenčními spalovacími motory uzavřeny. Elektrické Vito neztratilo nic z bezpečnostní výbavy svých kolegů s konvenčními motory na fosilní paliva, vždyť se od nich neliší nijak ani vzhledem. Elektronická stabilizace ESP, ABS a ASR i počet airbagů řidičův a dvojitý pro masážní na Praze 4 Budějovické