vyloženě nečekané situace, kdy je potřeba prudce zpomalit. obrázek x Motor spaluje V elektřinu, kterou dodává lithium iontový akumulátor Opatov složený z článků o V, s celkovou kapacitou kWh pro srovnání Peugeot in nabízí kWh. Proudový měnič převádí stejnosměrný proud z baterie na střídavý třífázový. Palubní elektroniku napájí klasická autobaterie, které je předřazen vlastní měnič napětí. Trakční baterie jsou rozděleny do dvou bloků umístěných v podlaze před a za zadní nápravou. Náhradní kolo se kvůli tomu bohužel přesunulo zpod dodávek půjčení Opatova podlahy do nákladového prostoru, kde může překážet. Změněné rozložení hmotnosti má zajímavý vliv na jízdní vlastnosti. Elektrický Kateřinky Partner je mimořádně stabilní, ochotně a zlehka zatáčí, chová se důsledně neutrálně a jízda s ním je vlastně zábavná. Tedy ne, že by to bylo u dodávky podstatné, ale rozdíl proti už tak slušně jezdícímu Partneru s motorem HDi je zcela zásadní. U elektromobilu je samozřejmě zásadní otázkou dojezd. Peugeot udává km, ve skutečnosti ale palubní počítač neukázal nikdy více než pár kilometrů přes km. To odpovídá i průměrné spotřebě energie, která v městském provozu osciluje okolo kWh km. Při průměrné ceně elektřiny vycházejí náklady KčkWh na ujetí km na necelých osmdesát korun, s firemním tarifem nebo nočním proudem lze získat elektřinu ještě o desítky procent půjčovnami dodávkou Opatovem levněji. obrázek x Ani takto nízké provozní náklady ale nedokážou vynahradit největší nedostatek elektrického Partneru pořizovací cenu.
Ta dosahuje nemalých Kč bez DPH, přičemž Partner s konvenčním motorem vychází i po dovybavení na méně než polovinu. Elektrická dodávka Opatov půjčovny dodávky tedy za současných podmínek nedává z ekonomického hlediska smysl.Ford Transit Connect Dodávka roku komentářů Zobrazit fotogalerii fotek