boxer obohacuje již řadu let také malý hatchback Justy. Původní model z roku vzešel z vlastního vývoje a i jeho produkci si zajišťovala dodávku půjčovnou Velkou Chuchlí automobilka sama. Od roku však Subaru dalo přednost externím dodávkám, přičemž strategické partnerství bylo navázáno s automobilkou Suzuki. Pod jménem Justy se tak nejdříve nabízely Suzuki Swift, později praktický Ignis, jak jinak než s pohonem všech kol. Od letošního roku je ale vše jinak. Novým partnerem se stalo Daihatsu a v nabídce Subaru se poprvé objevil vůz s pohonem jedné nápravy. Původní řada Sirion od Daihatsu přitom existuje i ve verzi s trvalým pohonem x realizovaným prostřednictvím viskózní spojky. Mezi Subaru Justy a Daihatsu Sirion neexistuje prakticky žádný rozdíl, vyjma předního nárazníku, v němž je realizována i nová maska s typickou chromovou lištou v půjčovna dodávek Velká Chuchle duchu Subaru. Tím však odlišnosti končí. Protože automobilka Daihatsu na našem trhu zastoupena není, je to ale jedno. Přístrojový panel je nápaditý a praktický. Justy zaujme řadou úložných míst. Vzadu je místa dostatek, a to i pro nohy. Opěradla mají dvojí aretaci. Justy a konkurenti Soupeřů má Subaru celou řadu Subaru Justy se velikostně řadí mezi modely, jakými jsou například Hyundai Atos Prime, Chevrolet Lahovičky Spark nebo Kia Picanto. Vozy jsou podobné celkovým stylem, účelem, drobnými motory apod., ne však cenou. Zatímco Atos přijde na Kč Spark na Kč a Picanto na Kč, Subaru Justy startuje na částce Kč. Jak jsme se mohli přesvědčit, z uživatelského hlediska však Justy přece jen Barrandov
nabízí něco navíc. Jsme li u této trojice konkurentů, je nutno zmínit, že Justy je suverénně největší, a to nejen do délky, ale i Praha 16 šířky či rozvorem náprav. To je i důvod poměrně velkorysého interiéru. Ve voze se určitě nebudete tísnit a i na zadních sedadlech je cestujícím dopřán velmi slušný prostor pro nohy. Zajímavostí jsou dvě aretace ukotvení zadních opěradel, tudíž Hyundai Trajet Test V posledních letech se jihokorejští výrobci automobilů soustředili na minivany. Důkazem jsou Daewoo Tacuma, Kia Carens, Joice a Carnival, Hyundai Santamo a Trajet. Je obdivuhodné, jak velký počet novinek vznikl za nepříznivých ekonomických podmínek. Autor AutohitFoto Seznam kapitol Praha 12 Jisté rezervy v interiéru Skutečně sedmimístný. Je nezbytné řadit Přínos pro český trh Minivan Hyundai Trajet je jedním z největších půjčovna dodávek Velká Chuchle představitelů této vlny, větší už je jen Kia Carnival. Jinými slovy, jestli se Carnival svými parametry podobá americkým konkurentům Ford půjčit dodávka Velké Chuchli Windstar, Chrysler Voyager, pak Trajet připomíná spíše reprezentanty evropské školy VW Sharan, Renault Espace a japonské modely Mazda MPV, Toyota Previa. Na rozdíl od soupeře z vlastních řad, vozu H, který vyhlíží jako mikrobus, je Trajet navržen a konstruován jako osobní vůz.