města Test Týden jsme ulicemi Prahy a jejím okolím neslyšně proplouvali za volantem elektrické dodávky Mercedes Benz Vito E Cell. Dost jsme se Praha 20 u toho zapotili. Previous Next Autor Michal ŠtenglFoto Automobily Mercedes Benz Vito E Cell Můžeme si u vás, prosím, dobít auto Tohle byla naše první otázka, když jsme přijeli do Chrášťan udělat rozhovor s Mikem Silinem ze společnosti TNT Express, která také zkoušela elektrické půjčovna dodávek Jenštejn vito. Cestou po pražském okruhu jsme poprvé zažili situaci, kdy nás v pravém pruhu vyblikávaly a předjížděly kamiony. Mercedes Benz Vito E Cell, postavený na verzi Panel Van se střední délkou, má totiž nejvyšší rychlost omezenou na kmh, ke všemu rudá samolepka v přístrojovém Praha 19 štítu nabádá k maximu kmh. Ale ani tento limit jsme v zájmu dojezdu moc často neprolomili. To už skoro hraničilo s porušením předpisu o plynulosti jízdy Na druhé straně Vito E Cell ani není postaveno na ježdění po dálnici, jeho hlavním posláním je zásobování uvnitř půjčovna dodávek Jenštejn města, kde má bezemisní provoz největší smysl a kde je i šance dosáhnout udávaného dojezdu km. Ten by měly zajišťovat lithioiontové baterie o celkové kapacitě kWh akumulátory městského mini Mitsubishi i MiEV mají zhruba poloviční kapacitu. Nám se na jedno nabití podařilo ujet jen asi kilometrů i když vyjet je do prázdna jsme si netroufli. Pravda ale je, že jsme s mercedesem nejezdili jenom po městě. Zase jsme ale nevyužili ani gram z užitečného zatížení kg existuje i s kg. Svou roli sehrálo možná i to, že v rekordně horkém srpnu jsme celou dobu
jezdili se staženými okny. Testované Vito E Cell totiž nemělo klimatizaci, která, jak víme ze zkušeností s městskými elektromobily Citron C ZeroMitsubishi i MiEVPeugeot iOn, patří k hodně velkým žroutům elektřiny. Automobily Mercedes Benz Vito E Cell Dvojicí posuvných dveří Nouzov projde europaleta. Jízda s elektrickým vitem má svá určitá specifika. Je třeba počítat s tím, že nejste za jízdy slyšet, takže při manévrování musíte dávat pořád pozor na lidi při couvání naštěstí vito hlasitě píská. Přestože z přístrojové desky trčí půjčovny dodávky Jenštejn klasický volič automatické převodovky, vito používá pouze jednostupňovou redukční převodovku. Při změně smyslu jízdy musíte počkat, než se automobil zcela zastaví. Pokud totiž nestojíte, elektronika zařadí neutrál. Něco podobného se nám stalo také v případě, kdy jsme vedení účetnictvím nedaleko Prahy východ Jenštejnu