zvlášť žíznivý podle našeho názoru je kombinovaná spotřeba l nafty na km s ohledem na poměrně těžký automobil s pohotovostní hmotností kg celkem přijatelná. Pravda, Berlingo Multispace s moderním agregátem HDi se může pochlubit kombinací jen l nafty na km a navíc poskytuje větší výkon kW k. Je ale přesně o Kč dražší, což nelze rozhodně považovat za zanedbatelný rozdíl. Podle našich poznatků je soustava pérování podvozku Berlinga Multispace naladěna s ohledem na co největší jízdní komfort. A tak si vůz s přehledem poradí s půjčovna dodávek Zbuzany nekvalitními vozovkami, a dokonce i s polními cestami. Při průjezdu zatáčkami je ovšem nezbytné počítat s větším náklonem karoserie, dodávek půjčení Zbuzanech jenž ale není znepokojivý. V přímém směru a při větších rychlostech se automobil chová stabilně a ochotně drží zadanou stopu. Pozor ale na boční vítr, na který je tento Citron vlivem velké plochy svého kabátu citlivý. Řidiči nebudou mít žádné výhrady k účinnosti brzd podporovaných příplatkovým ABS. Také standardně montovaný posilovač řízení pracoval v testovaném voze přiměřeně. Nevšední Luka Citron Berlingo Multispace D se prodává za Kč včetně DPH. Obrazek Opel Vivaro DTI Test Napadá vás při pohledu na nový Opel Vivaro Praha 13 přirovnání k malému slůněti Proč ne. Designéři tohoto vozu určitě nebudou tímto přirovnáním pohoršeni. Právě naopak. Sami hovoří o tvaru kabiny jako o jumbo efektu. Že by jim stál Boeing modelem Autor AutohitFoto Seznam kapitol Myslí na žíznivé Pije umírněně Kdo má
nutkání přidat dovětek, že podobné výrazné a na užitkové vozidlo bezmála extravagantní tvary by od Opelu nečekal, nechť pochyby klidně Zbuzany půjčovnám dodávkách vysloví nahlas. Má totiž pravdu. Vzhledem k tomu, že automobil je společným dílem Renaultu a Opelu, připadl úkol vytvořit design kreativním půjčit dodávka Zbuzany Francouzům. Proto má Opel tak zdařilý vnější tvar kabiny. Technika, především vývoj podvozkové skupiny, byla naopak věcí Němců. Proto má mimo jiné Vivaro tak dobré jízdní vlastnosti. No a aby to bylo dokonale mezinárodní, vyrábí se modelů TrafikůVivaro v závodě GM v Lutonu ve Velké Británii. Obrazek Interiér je rovněž nápaditý, i když chybí více odkládacích prostorů. Obrazek Nastupování k zadním řadám je pohodlné díky širokým posuvným dveřím. Ale dlouhé cesty prověří páteř spolujezdců. Myslí na žíznivé Naštěstí nezůstalo jen u nápaditých vnějších tvarů, kterým lze vyčíst snad jedině na zadních svítilnách nízko umístěná bílá světla, oznamující zařazení zpátečky. Snadno totiž dojdou k úhoně. Jinak jsou tvary Vivara přitažlivé a praktické zároveň. Totéž lze říct o interiéru. Mluvíme li o kabině řidiče, palubní deska rovněž nepostrádá nápaditost. Mělo se však více pamatovat na to, že i testované Ohrada provedení kombi s devíti sedadly ve třech řadách za sebou, patří spíše mezi užitková vozidla. To znamená, že si potřebuje řidič někam Lužiny odložit cestovní příkazy, faktury a podobně. Do klimatizované schránky před spolujezdcem je asi dávat chladit nebude. A jiné vhodné místo,