že se v případě testovaného vozu jedná o verzi XTR. Tato tři písmena v názvu znamenají variantu s vyšší prostupností terénem a praktičtějším a odolnějším vnějším oplastováním karosérie. Bohužel pokud jste si právě představili Berlingo lezoucí po strmé skalní stěně, musím vás vrátit zase zpátky na zem. Zmiňovaná vyšší prostupnost u XTR značí o jeden rovný centimetr vyšší podvozek, Invalidovna který se svou standardní tuhostí off roadový apetit Berlinga nespasí. Stejně tak zůstává převodovka napojena na výhradně přední kola, půjčovné dodávce Invalidovně která neposkytnou dostatečnou trakci pro větší radovánky mimo silnici. Zpět ale k vozu samotnému. Jak již bylo řečeno, zevnějšek automobilu dostal praktické černé, nelakované oplastování, které se hodí pro občasné výlety mimo silnici, ale i do nevybíravého městského provozu. Nutno poznamenat, že v kombinaci se stříbrnými prvky na přední masce se z Berlinga stává poměrně pěkný a dramaticky vyhlížející vůz. Zbytek hranaté karosérie se nese v hodně praktickém duchu. Zadní pár dveří je otevírán odsunutím dozadu a obří Pražačka víko nákladového prostoru má praktickou vychytávku v podobě zvlášť otevíratelného zadního okna. Rozhodně se nedá říct, že by bylo Berlingo kvůli svému zevnějšku pasováno do pozice dodávky. Za jeho zevnějšek se rozhodně nemusí stydět nejedna početnější rodina, půjčovna dodávek Invalidovna která si jej pro jeho praktičnost vybere jako rodinný automobil. Hodně podobně, tedy na pomezí užitkového a osobního vozu, se nese i
interiér. Po usednutí do látkového sedadla řidiče mě příjemně překvapuje jeho pohodlnost. Pryč jsou doby minulé generace, kdy byl sedák půjčovna dodávek Invalidovna krátký a sedadlo tak neposkytovalo žádnou oporu stehen. Současná sedadla se zabudovanou loketní opěrkou poskytují nejen to, ale poněkud Palmovka nezvykle i náznak bočního vedení. Potěší i posaz, který byl ve skutečnosti o něco níž, než jsem očekával nebo samotná poloha za volantem, která už neevokuje užitkový vůz tak jako zmíněná předchozí generace. Ani zbytek vnitřku vozu netrpí na nedostatek kvality. Všechny plasty jsou sice tvrdé a spíše účelové, ale jejich slícování působí velmi dobře a nic nemá tendenci povrzávat. Již jsem zmiňoval velké množství různých odkládacích prostor a přihrádek. V tomto ohledu Berlingo exceluje a během celého testovacího týdne jsem půjčit dodávka Invalidovnou porůznu objevoval různé další prostory pro drobnosti. Další prvky vnitřní výbavy rozhodně neurazí a k mání je tak například Křižíkova dvouzónová klimatizace, automatická světla, senzor stěračů, tempomat nebo tónovaná zadní skla. Jedinou pihou na kráse jsou pro Citroen typické multifunkční páčky tempomatu a audiosystému, umístěné pod volantem. Jejich zpracování není úplně ukázkové tlačítka a otočné ovladače občas vyžadují hodně přemlouvání, aby dělaly kýženou funkci. Jako velmi dobré hodnotím také místo na zadních invalidovský pražský masážích